Tijdens incidenten is het vaak lastig om in de wirwar van alle media (televisie, internet, sociale media) betrouwbare informatie te vinden. Het platform Twente Veilig informeert inwoners en bedrijven van Twente bij grote incidenten, rampen en crises en geeft informatie over hoe je je zelf voor kunt bereiden op allerlei risico’s. Denk hierbij aan een grote brand midden in een woonwijk, een flinke stroomstoring of een groot verkeersongeval waarbij bijvoorbeeld gevaarlijke stoffen vrijkomen.
De huisstijl die Annemiek voor Twente Veilig heeft ontworpen is helemaal naar onze wens, dat komt vooral door haar werkwijze. Ze luistert goed naar onze wensen, maar geeft ook haar eigen professionele inbreng waardoor wij vaak positief verrast werden.
- Mirjam Haven - Adviseur Risicocommunicatie Veiligheidsregio Twente
In opdracht van de Veiligheidsregio Twente heb ik de huisstijl ontworpen voor het platform Twente Veilig. De wens was om een stijl te ontwikkelen die past bij de huisstijl van Veiligheidsregio Twente, maar toch een heel eigen gezicht heeft. Met als uitgangspunt het bestaande logo en de pay-off 'Samen alert. Samen veilig.'
Het resultaat is een dynamische huisstijl met een heel herkenbaar lijnenspel. Signalerend en dus passend bij de verschillende betrokken hulpdiensten. De kleur rood staat voor 'alert zijn', blauw voor 'veiligheid'. Naast de herkenbare situatiebeelden is er gebruik gemaakt van daadkrachtige portretten. Inwoners die zelfverzekerd zijn en weten wat ze moeten doen bij een crisis en ramp.
Naast de naamsbekendheid campagne heb ik verschillende middelen ontwikkeld zoals de jaarkalender 2025 en de Veiligheidskaart die door de 14 gemeenten verspreid is.